کاتالوگ محصول چیست؟
کاتالوگ محصول می تواند اطلاعات ضروری محصول مانند ابعاد محصول، قیمت، مواد تشکیل دهنده و غیره را در اختیار مخاطبان قرار دهد. از آنجایی که هدف اصلی کاتالوگ محصول طبقه بندی اطلاعات است، اما کارهای دیگری را هم قادر به انجام است. کاتالوگ محصول نه تنها برای خریداران بلکه برای تصمیم گیرندگان، خرده فروشان، بازاریابان و نمایندگان فروش مفید می باشد.
جهت سفارش چاپ کاتالوگ محصول با ما در تماس باشید
بهترین مثال از کاتالوگ محصولات، بازار آمازون است. جایی که می توانید اطلاعات زیادی را با یک کلیک دریافت کنید. به کتابی فکر کنید که سعی کرده اید آن را بخرید. آمازون تمام اطلاعات مورد نیاز شما را فهرست می کند. این شامل عنوان کتاب، نام نویسنده، نام ناشر، تعداد صفحات، یک عکس کوتاه از کتاب، قیمت، ابعاد، پیشنهادات، تخفیفات و غیره است. دقیقا کاتالوگ همین کار را با محصول و خدمات شرکت شما انجام می دهد. شاید سوالی که برایتان ایجاد شود، این باشد که هدف کاتالوگ محصول چیست؟ خب این بستگی به این دارد که مخاطب چه کسی باشد.
برای سفارش خرید سالنامه 1402 از واحد سالنامه برگ کلیک کنید.
بنابراین اگر یک خریدار در حال مرور کاتالوگ محصولات شما باشد، هدف فروش محصولات خواهد بود. توجه داشته باشید که کاتالوگ های محصولات در اشکال و اندازه های مختلفی عرضه می شوند. به طور عمده، شما به یک کاتالوگ محصول نیاز دارید تا محصولات را به شیوه ای آسان طبقه بندی کنید تا مخاطبان آن بتوانند به راحتی اطلاعات را تهیه کنند یا بر اساس اطلاعات تصمیم خرید خود را بگیرند. در ادامه خلاصه ای از این که چرا شما به کاتالوگ نیازمند هستید، پرداخته ایم.
- کاتالوگ محصول در تصمیم گیری به مشتری کمک زیادی می کند. تا بتوانند با کمک اطلاعاتی که شما در اختیار آنها گذاشته اید، محصول مورد نیاز خود را خریداری کند
- یک کاتالوگ صنعتی خوب، اگر با اصول طراحی کاتالوگ ساخته شده باشد به عنوان یک تجارت حرفه ای معرفی می شود که از هر نظر دارای ارزش بالایی است. از آنجایی که اکثر خریداران به صورت آنلاین خرید میکنند یا حداقل جستجوی خود را به صورت آنلاین شروع میکنند، یک کاتالوگ محصول تایم خرید را با ارائه اطلاعاتی که برای تصمیمگیری نیاز دارند، کوتاه میکند. علاوه بر این، با ایجاد کاتالوگهای تعاملی، میتوانید تجربه کاربری آنها را نیز بهبود ببخشید.
- کاتالوگ محصول با ارائه یک نمای کلی از تمام اطلاعات محصولات تجاری به مدیران بازاریابی محصول کمک می کند تا پیشنهادات محصول جدید را برنامه ریزی کنند.
- از دیگر مزایای کاتالوگ، می تواند روند فروش را بهبود ببخشد. کاتالوگ محصول به نمایندگان فروش این امکان را می دهد که اطلاعات محصول را از یک مکان تهیه کنند. درواقع به آنها امکان میدهد تا مکالمات فروش بامعنی و مفیدی داشته باشند که مشتریان را بهتر درگیر میکند.
انواع کاتالوگ
حالا که با مفهوم کامل کاتالوگ چیست، آشنا شدید باید با انواع آن هم آشنایت کاملی داشته باشید. در این صورت در نحوه طراحی کاتالوگ دچار مشکلی نمی شوید. کاتالوگ ها در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی مهم ترین آنها پرداختیم.
کاتالوگ فشن و مد
یکی از انواع رایج کاتالوگ هایی که مردم در بازار پیدا می کنند، کاتالوگ های مد و فشن است. این کاتالوگ حاوی آیتمهای مد مختلفی اعم از کیف، کفش، لباس و غیره هستند. اکثر کاتالوگ های مد و فشن دارای عکس هایی برای تشخیص محصولات خود از یکدیگر می باشند. حتی این کاتالوگ ها می توانند به صورت دیجیتالی طراحی شوند.
احتمالاً سوالی که اینجا پیش می آید، این است که کاتالوگ دیجیتال چیست؟ کاتالوگ دیجیتال یکی از پیشرفته ترین کاتالوگ هایی است که در عرضه الکترونیک بسیار مدرن می باشد که با استفاده از طراحی های گرافیکی و غیره طراحی می شود.
کاتالوگ خدمات
کاتالوگ خدمات، شامل لیستی از خدماتی است که یک کسب و کار ارائه می دهد. این کاتالوگ ها اطلاعات لازم را در مورد خدمات شرکت به ویژه اجرای این فعالیت ها در اختیار مخاطبین قرار می دهد. اطلاعات تماس سازمان نیز باید در کاتالوگ موجود باشد تا علاقمندان بتوانند مستقیماً با شرکت تماس بگیرند.
کاتالوگ محصول
اکثر شرکت ها از کاتالوگ محصول، برای نمایش برند خود از جمله محصولات و خدماتی که می فروشند، استفاده می کنند، کاتالوگ محصول یک ابزار بازاریابی عالی به خصوص برای شرکت های بزرگ است.
کاتالوگ تجاری
کاتالوگ تجاری، یک کسب و کار را برای مشتریان و شرکا تبلیغ می کند. کاتالوگ های تجاری بهترین محصولات یا خدماتی را که یک سازمان به عموم ارائه می دهد را به نمایش می گذارند. این کاتالوگها تضمین میکنند که مشتریان و شرکا میدانند یک شرکت چه چیزی میفروشد. درواقع می توان گفت بهترین کاتالوگ های حرفه ای به حساب می آیند.
Comments
Post a Comment