طراحی لوگو شب یلدا

 همانطور که اشاره کردیم، بسیاری از کسب و کارها در آستانه نزدیک شدن به بلندترین شب سال اقدام به طراحی لوگو شب یلدا کرده و یا در لوگوی فعلی خود تغییراتی ایجاد می‌کنند. طراحی یک لوگوی خاص برای این سنت دیرینه می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه، فروش شما را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. از آنجایی که بازارهای شب چله برای اغلب کسب و کارها بسیار پر رونق و البته رقابتی است، پس باید با انجام اقداماتی همچون ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه و طراحی لوگو شب یلدا خود را به طور کلی از رقبا متمایز سازید. با طراحی لوگو برای شب چله و قرار دادن آن در تبلیغات و یا شبکه‌های اجتماعی خود می‌توانید توجه طیف گسترده‌ای از مشتریان هدف را جلب کرده و انگیزه خرید در آنها ایجاد نمایید.

درباره مونوگرام و وکتورلوگو بیشتر بخوانید.

لوگو انار و لوگو هندوانه به عنوان دو مورد از رایج‌ترین طرح‌های لوگو برای شب چله محسوب می‌شوند که نمادهای رایج این شب هستند و در فرهنگ ایرانی نیز به دلیل رنگ قرمز، نمایندگان خورشید در این شب بلند و تاریک به حساب می‌آیند. طراحی لوگو شب یلدا به شما کمک می‌کند تا از یک طرف حال و هوای کسب و کار خود را با این شب همسو کرده و از طرفی دیگر نیز توجه مخاطبان را جلب کرده و آنها را از تخفیفات ویژه خود نیز مطلع سازید. بدین ترتیب تنها با طراحی لوگو (و البته ارائه پیشنهادات ویژه) میزان فروش شما در بازار شلوغ و البته پررونق شب یلدا چندین برابر شده و به دنبال آن نیز مشتریان بالقوه را به مشتریان ثابت و وفادار خود نیز تبدیل خواهید کرد.

اقدامات پیش از طراحی لوگو برای شب یلدا

پیش از اقدام به طراحی لوگو برای شب یلدا ابتدا باید به برخی موارد اولیه و مهم توجه داشته باشید تا بتوانید لوگویی جذاب و مناسبت این شب طراحی کنید. مهم‌ترین اقدامات پیش از طراحی لوگو شب یلدا شامل:

شناخت کامل کسب و کار موردنظر

اولین و مهم‌ترین مرحله پیش از طراحی لوگو برای شب یلدا این است که درباره کسب و کاری که می‌خواهید برای آن لوگو طراحی کنید، اطلاعات کافی بدست آورید. آشنایی با حوزه فعالیت، محصولات و خدمات یک بیزینس، عناصر کلیدی و تاثیرگذاری در فرآیند طراحی لوگو محسوب می‌شوند که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. بدون شناخت کامل یک کسب و کار قادر به طراحی یک لوگوی منحصر به فرد برای آن نخواهید بود. بنابراین پیش از اقدام به طراحی لوگو اطلاعات کافی درباره کسب و کار مربوطه بدست آورید تا بتوانید لوگویی متناسب با حوزه فعالیت و ارزش‌های آن طراحی نمایید.

شناخت مخاطبان هدف

شناخت مخاطبان هدف نیز یکی دیگر از اقدامات مهم پیش از طراحی لوگو شب یلدا است که به فرآیند خلق لوگو جهت داده و شما را در مسیر صحیح قرار می‌دهد. شناخت مخاطبان هدف به معنای آگاهی از بازه سنی، جنسیت و علایق آنها است که منجر به خلق لوگویی متناسب با سلیقه مشتریان خواهد شد. زمانی که بدانید مخاطبان هدف و مشتریان اصلی یک کسب و کار چه کسانی هستند و به چه چیزهایی علاقه دارند، فرآیند خلق لوگو برایتان بسیار ساده و آسان خواهد شد. به عنوان مثال سبک طراحی و المان‌های لوگویی که مخاطبان اصلی آن کودکان هستند، تفاوت بسیاری با لوگوی بزرگسالان دارد. بنابراین علاوه بر شناخت حوزه فعالیت کسب و کار باید مخاطبان اصلی آن را نیز به خوبی بشناسید تا بتوانید یک لوگو شب یلدا منحصر به فرد برای آنان طراحی کنید.

بررسی لوگوی رقبا

بررسی رقبای اصلی یک بیزینس نیز اقدام مهم دیگری است که پیش از طراحی لوگو برای شب یلدا باید انجام دهید. با بررسی لوگوهای موفقی که رقبا برای این مناسبت خاص طراحی کرده‌اند به راحتی می‌توانید با سلیقه مخاطبان آشنا شده از سبک‌های طراحی آنها نیز ایده بگیرید. البته بررسی لوگوی رقبا در اینجا به معنای کپی برداری دقیق از آنها نیست؛ شما به عنوان طراح باید ایده‌های بکار رفته در چندین لوگو شب یلدا را با یکدیگر تلفیق کنید تا در نهایت بتوانید یک طرح منحصر به فرد و البته جذاب طراحی نمایید. بنابراین «ایده برداری» هدف اصلی بررسی لوگوهای موفق است که کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

با انجام این سه اقدام مهم پیش از طراحی لوگو یلدا می‌توانید لوگوهایی به یادماندنی و خاص برای کسب و کارهای مختلف خلق نمایید.

نکات مهم طراحی لوگو شب یلدا

حال که با کاربرد و پیش نیازهای اصلی طراحی لوگو برای شب یلدا آشنا شدید، در این بخش مراحل اصلی و نکات مهم طراحی لوگو شب چله را نیز مرور خواهیم کرد. میزان تاثیرگذاری لوگو شب یلدا باید به قدری باشد که مخاطب در نگاه اول قادر به درک پیام لوگو و برقراری ارتباط عاطفی با آن باشد و در نهایت نیز نسبت به بازدید و خرید از مجموعه موردنظر ترغیب شود. برای آنکه بتوانید لوگویی محصورکننده برای شب چله طراحی کنید حتما موارد مهم زیر را مد نظر داشته باشید:

انتخاب سبک طراحی لوگو شب یلدا

اولین مرحله در طراحی لوگو شب یلدا «انتخاب سبک طراحی» است که شما را در همان ابتدا در مسیر اصلی طراحی لوگو قرار می‌دهد. به طور کلی برای طراحی لوگو می‌توانید از سه روش طراحی لوگو تصویری، لوگوتایپ و لوگو ترکیبی استفاده کنید که سبک طراحی لوگوتایپ یا لوگو نوشتاری برای طراحی لوگو شب یلدا گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود؛ زیرا این سبک مبتنی بر متن بوده و هیچ عنصر دیگری در آن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بنابراین بهتر است لوگوی شب یلدا را به صورت تصویری و یا ترکیبی طراحی کنید.

لوگو تصویری یکی از روش‌های رایج طراحی لوگو برای شب یلدا است که در آن از یک تصویر و یا نماد خاص همچون هندوانه و یا انار به عنوان طرح اصلی لوگو استفاده می‌شود. لوگو ترکیبی نیز بهترین سبک برای طراحی لوگو شب یلدا است و همانطور که از نام آن پیداست، ترکیبی از دو روش لوگوتایپ و لوگو تصویری است که به خوبی می‌تواند پیام برند را به مخاطبان انتقال داده و توجه آنان را جلب نماید.

استفاده از نمادهای مرتبط

در صورت انتخاب هریک از این دو سبک طراحی اوگو باید از یک نماد مناسب و مرتبط با شب یلدا در آن استفاده کنید. همانطور که اشاره کردیم، هندوانه و انار بهترین و مناسب‌ترین نمادها برای طراحی لوگو شب یلدا در نظر گرفته می‌شوند و به راحتی پیام لوگو را به مخاطبان هدف انتقال می‌دهند. مشتریان با مشاهده لوگو هندوانه و یا لوگو انار بلافاصله مفهوم و هدف طراحی لوگو را درک کرده و با آن ارتباط عاطفی برقرار خواهند کرد. بنابراین بهتر است در طرح لوگو شب یلدا یکی از دو نماد هندوانه و انار را مورد استفاده قرار دهید و در صورت ارائه تخفیف نیز آن را در لوگو درج کنید. به عنوان مثال در صورت ارائه تخفیف 10 درصدی می‌توانید میزان تخفیف را در کنار این نمادها درج کنید تا مخاطبان در نگاه اول متوجه پیشنهاد ویژه شما در جشنواره خرید شب یلدا شده و نسبت به خرید ترغیب شوند.


Comments

Popular posts from this blog

آموزش کسب درآمد از فتوشاپ به پوند

هویت برند

9 ترفند در طراحی سایت حرفه ای (قسمت دوم)