مهارت های لازم برای یک طراح لوگو (قسمت دوم)
ویژگی های ضروری یک طراح لوگو موفق چیست؟
مهارت های مورد نیاز برای یک طراح لوگو تنها مواردی نیستند که در هنگام دنبال کردن حرفه جدید خود ارزش در نظر گرفتن دارند. در یک چشم انداز رقابتی، بسیاری از مشتریان به دنبال طراحانی هستند که دارای مجموعه خاصی از "ویژگی ها" یا ویژگی ها باشند.
اگر قبلاً دارای ویژگی های زیر هستید، این می تواند نشان دهد که شما برای حرفه طراحی لوگو مناسب هستید.
اگر نه، ممکن است لازم باشد این ویژگی ها را قبل از دنبال کردن نقش جدید خود توسعه دهید:
با بهترین شرکت طراحی لوگو آشنا شوید.
گوش دادن فعال
توانایی گوش دادن در میان طراحان لوگو بسیار مهم است. مشتریان شما بینش ها و دستورالعمل هایی از برند را در اختیار شما قرار می دهند تا در طول فرآیند طراحی دنبال کنید.
شما باید بتوانید دقیقاً آنچه را که شرکت میخواهد منتقل کند درک کنید، و حتی سؤالاتی بپرسید تا به دانش خود در مورد تجارت کمک کنید.
مدیریت زمان
وقتی شرکتها روی طراحی لوگو سرمایهگذاری میکنند، اغلب میخواهند در سریعترین زمان ممکن به گرافیک خود دسترسی داشته باشند. انتظار برای طراحی لوگو می تواند راه اندازی یک تجارت یا برند جدید را به تاخیر بیندازد.
به این ترتیب، شما باید بتوانید طبق ضرب الاجل های دقیق کار کنید. مهم است که در مورد نحوه مدیریت برنامه خود فعال باشید.
تاب آوری
هر مشتری که با آن کار می کنید بلافاصله عاشق اولین طراحی لوگو شما نمی شود. در حالی که هیچ کس دوست ندارد کار خود را جدا کند، مهم است که به یاد داشته باشید که یک لوگو بخش مهمی از هویت یک شرکت است.
این احتمال وجود دارد که مشتری شما بازخورد منفی ارائه دهد که شما باید آن را در نظر بگیرید.
هوش هیجانی
طراحان لوگو به درک کلی از روانشناسی و نحوه ارتباط با مشتریان نهایی و مشتریان نیاز دارند. شما به درک روشنی از اینکه چگونه اشکال، رنگها و حروف چاپی خاص بر احساسات مصرفکنندگان تأثیر میگذارند، نیاز دارید.
سطح هوش هیجانی شما را به طراح موفق تری تبدیل می کند.
یک طرز فکر رشد
بهترین طراحان لوگو ذهنیت «رشد» دارند. این بدان معنی است که آنها متعهد به توسعه و بهبود مداوم مهارت های خود هستند. آن ها نظرات و بازخوردها را در گام های خود می گیرند و مدام به دنبال راه هایی برای بهبود کیفیت کار خود می گردند.
شما باید به عنوان یک طراح لوگو متعهد به آموزش مادام العمر باشید.
مهارت های مورد نیاز برای طراح لوگو
چیزهایی که هر طراح لوگو باید بداند
حرفه طراحی لوگو اغلب می تواند بسیار چالش برانگیزتر از آن چیزی باشد که اکثر مردم تصور می کنند. فرآیند فراتر از طرح ساده ایده هاست. به عنوان یک طراح لوگو، شما مسئول تبدیل هویت یک برند به چیزی هستید که هر کسی به راحتی بتواند آن را تشخیص دهد.
لوگوها یکی از مهمترین ابزارهایی هستند که یک شرکت برای ارتباط با مخاطبان هدف خود دارد. این به این معنی است که شما تحت فشار زیادی قرار خواهید گرفت تا طراحی را درست انجام دهید.
در اینجا مواردی وجود دارد که هر طراح لوگو باید بداند:
جزئیات همه چیز است
کوچکترین جزئیات می تواند تفاوت بزرگی در موفقیت طراحی لوگو ایجاد کند. استفاده از یک رنگ خاص یا شکوفا می تواند کل هویت یا شخصیت منتقل شده توسط یک تصویر را تغییر دهد.
شما باید استاد جزئیات باشید.
رنگ ها بر احساسات تأثیر می گذارند
طراحان لوگو اغلب با روانشناسی رنگ به عنوان راهی برای انتقال معنا در طراحی کار می کنند. درک اینکه چگونه سایه های مختلف بر یک مخاطب خاص تأثیر می گذارد، مهم است.
رنگ های مختلف می توانند معانی منحصر به فردی در محیط های خاص داشته باشند.
اشکال و تایپوگرافی معنادار هستند
درست مانند رنگ، انتخاب تایپوگرافی و شکل در طراحی لوگو می تواند تفاوت زیادی در احساس مردم نسبت به یک شرکت ایجاد کند.
دایره ها نشان دهنده شفقت هستند، در حالی که مربع ها نشان دهنده ثبات و قدرت هستند.
لوگوها در خلاء وجود ندارند
لوگوها بخش مهمی از تصویر جامع برند هستند. زمانی که در حال طراحی یک لوگو هستید، باید به هویت کامل برند و اینکه چگونه شرکت می خواهد ارزش های خود را به مخاطبان خود نشان دهد فکر کنید.
موفقیت نیاز به صبر دارد
به عنوان یک طراح لوگو، باید روی انواع مختلف یک لوگو کار کنید، بازخورد را در کار خود بگنجانید و به طور منظم با یک تیم ارتباط برقرار کنید.
تایید لوگو نیاز به صبر دارد.
چگونه یک طراح لوگو شویم
در گذشته، فهمیدن چگونگی تبدیل شدن به یک طراح لوگو بسیار ساده تر از امروز بود. پیش از این، طراحان لوگو به صلاحیت های خاصی نیاز نداشتند و اغلب بر اساس مجموعه ای از طرح های امیدوارکننده و چشم نواز کار می کردند.
امروزه اکثر مشتریان از طراحان خود انتظار دارند که مدرک تحصیلی خود را در زمینه طراحی گرافیک داشته باشند.
مرحله 1: آموزش
برای شروع سفر و توسعه مهارت های خود برای طراحی لوگو، ممکن است نیاز به دریافت مدرک در طراحی گرافیک داشته باشید. حداقل یک مدرک چهار ساله به شما آموزش ها و استعدادهای خاص تری می دهد که می توانید هنگام ایجاد دارایی های برند از آنها استفاده کنید.
همچنین زمانی که در تلاش برای جذب مشتری هستید، باید شانس شما را برای ارتباط با مشتریان مناسب افزایش دهد.
همچنین دوره های آنلاینی وجود دارد که می توانید به طور خاص در زمینه طراحی لوگو شرکت کنید. گسترش تحصیلات خود با دوره های اضافی "پاداش" می تواند راه خوبی برای متمایز کردن خودتان باشد.
مرحله 2: کسب تجربه
تجربه برای هر طراح لوگو کلیدی است، زیرا اکثر مشتریان مایلند نمونه هایی از کارهای قبلی شما را ببینند. میتوانید برای توسعه مهارتهای خود یک دوره کارآموزی را در یک آژانس انجام دهید یا استعدادهای طراحی لوگو خود را به صورت رایگان به سازمانهای غیرانتفاعی ارائه دهید.
مهمترین بخش کسب تجربه، ایجاد یک نمونه کار است که می توانید از آن برای نشان دادن مهارت های خود استفاده کنید. پورتفولیوی شما باید مهارت های شما را به عنوان یک طراح گرافیک نشان دهد و به شما کمک کند تا زمانی که برای شغل درخواست می کنید برجسته شوید.
مرحله 3: مسیر خود را انتخاب کنید
هنگامی که مدرک خود را به دست آوردید و تجربه کافی را کسب کردید، می توانید برای مشاغل اقدام کنید. شما می توانید با ارائه خدمات خود در بازارهای آزاد شروع کنید، بنابراین می توانید شروع به ایجاد دانش خود کنید و مجموعه خود را گسترش دهید.
از طرف دیگر، اگر ایده کار با یک آژانس یا شرکت را ترجیح می دهید، می توانید به دنبال موقعیت های باز با مارک های موجود باشید. در دنیای دیجیتال امروزی، یافتن موقعیتهای طراحی لوگو در مکانهایی در سراسر جهان آسانتر است.x
Comments
Post a Comment