طراحی سایت طلافروشی در 13 گام (قسمت دوم)
در مقاله قبل درباره طراحی سایت فروشگاهی و بویژه طراحی سایت طلا و جواهر صحبت کردیم. امروز نیز به بررسی باقی
موارد می پردازیم.
04. طوفان فکری برای نام کسب و کار جواهرات
هر کسب و کاری به یک نام تجاری قوی نیاز
دارد. به این صورت است که مشتریان شما را می شناسند و برای همه دارایی های کسب و
کار از جمله وب سایت، صورتحساب ها، اسناد قانونی و صورتحساب های بانکی مشتری،
پیشتاز و مرکز خواهند بود.
هنگامی که در حال ایده گرفتن از یک نام تجاری
هستید، دو مسیر وجود دارد. میتوانید نامی بیربط با جواهرات انتخاب کنید و برندی
مستقل بسازید که بعداً در صنعت جواهرات شناخته شد، مانند تیفانی و سواروسکی. یا،
نام کسب و کار شما به وضوح می تواند به این معنی باشد که جواهراتی مانند Goldsmiths
و The Diamond Shop می فروشید.
اگر دومی را ترجیح می دهید، مولد نام کسب و
کار جواهرات ما مکانی عالی برای شروع است. به سادگی نوع محصولی را که قصد فروش آن
را دارید - مانند گوشواره یا گردنبند - اضافه کنید و اینتر را بزنید. لیستی از ایده
های نام تجاری جواهرات را برای انتخاب مشاهده خواهید کرد:
نام های تجاری خوب کوتاه هستند و به راحتی
قابل یادآوری هستند. از هر کلمه ای که املای آن دشوار است خودداری کنید. هر چه
مشتری راحت تر نام برند شما را به خاطر بسپارد، مشکل کمتری برای یافتن شما در اینترنت
خواهد داشت.
همچنین منطقی است که بررسی کنید که نام دامنه
و دسته های رسانه های اجتماعی برای نام کسب و کار انتخابی شما در دسترس باشد. مولد
نام Wix این را در کنار پسوندهای دامنه مختلف غیر از
".com" سنتی برای شما نشان می دهد.
داشتن نام تجاری یکسان در پلتفرم های مختلف،
ثبات برند را نیز افزایش می دهد – چیزی که ثابت شده است که به کسب و کارها کمک می کند تا درآمد خود را تا 33 درصد
افزایش دهند. بنابراین شما می خواهید نام دامنه خود را با نام تجاری خود مطابقت دهید.
هر چه به خاطر سپردن نام دامنه برند جواهرات خود آسان تر باشد، مشتریان شانس
بیشتری برای بازدید دارند.
05. هرگونه مشکل قانونی را پاک کنید
در این مرحله، شما یک نام تجاری برای فروش
جواهرات خود خواهید داشت. اما قبل از شروع فروش محصولات خود به صورت آنلاین، از
اداره علائم تجاری پرس و جو کنید تا بررسی کنید که به تجارت دیگری تخلف نمی کنید.
وقتی همه چیز را روشن کردید، ثبت کسب و کار
جواهرات خود را در نظر بگیرید. ثبتنام بهعنوان یک LLC،
بهجای اینکه بهعنوان مالکیت انحصاری باقی بماند، از مسئولیت پذیری در قبال
مشکلاتی که با رشد کسبوکار جواهراتتان با آن مواجه میشوید، جلوگیری میکند. به
علاوه، تشکیل یک کسب و کار ثبت شده اغلب با مزایای مالیاتی همراه است. این می
تواند مفید باشد به خصوص اگر قصد دارید کسب و کار جواهرات خود را از شلوغی جانبی
به شغل تمام وقت افزایش دهید.
یک حساب بانکی جدید نیز مهم است. به این ترتیب،
می توانید به راحتی هزینه ها و درآمد کسب و کار خود را بدون اینکه با تراکنش های
شخصی تان مخلوط شود، پیگیری کنید. ابزار حسابداری را انتخاب کنید که با حساب بانکی
تجاری جدید شما یکپارچه شود. دانستن اینکه دقیقا چه چیزی وارد (و خارج می شود) به
شما در پرداخت مالیات کمک می کند.
یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفت،
الزامات قانونی برای فروش جواهرات است. بسته به نوع جواهراتی که میسازید و مدل
کسبوکاری که استفاده میکنید، باید قوانین و مقررات جواهرات را رعایت کنید تا از
فرود در آب داغ جلوگیری کنید. به عنوان مثال، برخی از کشورها از شما میخواهند
هنگام خرید جواهرات، گواهی معتبر دریافت کنید. دیگران ممکن است نیاز داشته باشند
که جواهرات شما دارای یک نشان مشخص باشند تا بتوانند آن را به حداکثر ارزش خود
بفروشند.
06. مخاطبان خود را درک کنید
هر محصولی که به صورت آنلاین می فروشید، باید
مشتریان بالقوه خود را بشناسید. درک کامل از این شخصیتهای خریدار به این معنی است
که میتوانید محصولات و قیمتهایی را بسازید که آنها از آن لذت ببرند - و یک
برنامه بازاریابی برای قرار دادن محصولات خود در مقابل آنها ایجاد کنید.
قبل از شروع کسب و کارتان، در مورد اینکه چه
نوع فردی جواهراتی را که می فروشید می خرید، کمی تحقیقات بازار انجام دهید. آیا
جواهرات مد روز را که نوجوانان می پوشند کم هزینه می فروشید؟ یا جواهرات سفارشی با
قیمت بالاتر برای زنان بالای 30 سال؟ مخاطب هدف شما کجا زندگی می کند؟
ساده ترین راه برای انجام این کار انجام برخی
تحقیقات رقابتی است. خرده فروشان جواهرات را پیدا کنید که اقلام مشابه شما را می
فروشند و به افرادی که در بازار عرضه می شوند نگاه کنید. به احتمال زیاد، مشتریان
بالقوه شما خیلی متفاوت نخواهند بود.
می توانید جواهرات خود را به افراد مختلف
نشان دهید و آنها را بررسی کنید. آیا آنها آن را برای خود می خرند یا شخص دیگری؟
فردی که جواهرات شما را دریافت می کند چه ویژگی هایی دارد؟
در این مرحله، هدف شما این است که تا جایی که
می توانید درباره افرادی که احتمال خرید جواهرات شما را دارند، بدانید. از برنامه
ریزی مصاحبه با اعضای خانواده نترسید و گروه های متمرکز برای دریافت بازخورد ترتیب
دهید. ابزارهای کنفرانس ویدیویی مانند زوم یا Google Meet
می توانند گروه های تمرکز را بدون نیاز به ملاقات حضوری تسهیل کنند.
با شروع فروش، داده های بیشتری دریافت می
شود. آنجاست که درک بهتری از مخاطبان خود خواهید داشت. اما در این مرحله باید
بدانید که مشتری ایده آل شما چگونه است. شما می توانید به عقب کار کنید و کل
استراتژی کسب و کار خود را تنظیم کنید تا برای آنها محتوا ایجاد کنید، جواهرات خود
را با استفاده از زبان خودشان برای آنها بازاریابی کنید، جمعیت آنها را در عکس ها
نشان دهید - و مهمتر از آن، محصولی بسازید که آنها می خرند.
Comments
Post a Comment